Important Information on TRIXON USA: There are also new
drums under the name Trixon in the UK, also manufactured in Far
East. But they don't use the logo, badge and the history of the real Trixon
brand. |
Wichtige Hinweise zu TRIXON USA: Seit einiger Zeit gibt es auch in England Schlagzeuge, die unter dem Namen Trixon von ABC Music vertrieben werden. Aber auch diese stammen komplett aus fernöstlicher Produktion. Wenigstens wird nicht das originale Badge und Logo verwendet, und auch nicht Bezug auf die Historie der Firma Trixon genommen. |
18. September 1947 |
September 18, 1947 |
Durch seinen unermüdlichen Einsatz und seine innovativen Ideen bringt er Trixon innerhalb weniger Jahre zu Weltgeltung im Schlaginstrumentenbau. Trixon-Drums, -Vibraphone, -Xylophone und -Zubehör waren und sind einmalige Beweise besonderer Ideen und fanden überall auf der Welt große Beachtung. Mit seinen Ideen und Neuentwicklungen setzte Karl-Heinz Weimer Maßstäbe - und seine zahlreichen Patente reichen vom "Loch im Resonanzfell derBassdrum"(!) über die konischen "Telstar"-Trommelkessel hin zur berühmten, eliptischen "Speedfire"-Bassdrum.
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In only a few years this company developed a great name in drum innovation and manufacturing. The product line included several models of drum kits: Luxus (standard shapes), Telstar (conical shells) and the wildest of all, the Speedfire kit which came in a variety of models ...all with the "elipsoid bass drum" which had 2 bass drum pedals and was advertised as having "two different bass drum sounds in one". In addition, Trixon developed vibraphones, xylophones, conga drums and many unique stands and fittings. Mr. Weimer holds many patents for his unique concepts such as: the hole in the resonance side of the bass drum, the elipsoid shaped bass drum as well as many others. |
Und der Beckenhaltearm,
der durch eine einzuklemmende Gummikugel auf der Bassdrum gehalten wird.
Dieses System wurde später von Sonor wieder aufgegriffen.
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One of the most significant was the disappaearing tom mount which had tubes penetrating both bass drum and tom tom and is the basis for the world renowned Pearl mounting system from the 80's. The bass drum mounted, disappearing cymbal stand with a rod passing through a clamped ball was resurrected by Sonor in the 90's. << In the end of the 50's: |
Links das ältere Badge, welches bis ungefähr 1956 benutzt wurde. Mit dem Umzug in die neuen Gebäude am Maimoorweg wurde dann das neue Badge (rechts) eingeführt. |
Left the old badge, used until 1956. Together with the removal to the new buildings in Maimoorweg the new badge (right) was introduced. |
Das Fabrikgebäude im Maimoorweg
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The factory building in
Hamburg/Bramfeld. |
Aufgrund des großen Erfolges auf dem USA-Markt war es notwendig, ein neues Fabrikationsgebäude mit 4 Hallen je 1000 qm zu bauen. Dieses wurde 1966 in Hamburg/Reinbek bezogen. Die Zahl der Beschäftigten stieg von 80 auf 140. |
Because of the big success in the USA
it was necessary to build a new factory building in 1966 in
Hamburg/Reinbek - 4 halls each of 1000 qm.
The number of employees went up from 80 to 140. |
1967 wurden die TRIXON-Produkte unter dem Label VOX vertrieben. |
1967 Trixon was also sold under the VOX label. |
Auch um den hohen Bedarf zu decken
bot sich 1967 die Kooperation mit der irischen Klavier-Fabrik Rippen an.
In Shannon Airport/Irland wurden nun die Instrumente gebaut, die
vorrangig in den Export nach Übersee gingen. |
But this was not enough of capacity so in 1967 the production was additional shifted to Shannon Airport, Ireland under the name of TRIXON Ltd. in cooperation with the Irish piano company - Rippen Ltd. When Rippen collapsed in the early 70's also Trixon gave up the production. Also because of the big success of the cheaper Japanese instruments. Mr. Weimer do for the next years the service and the supply
with spare parts. And he lead one of the biggest stores of music instruments in
Europe - Music City in Hamburg. |
Weitere Höhepunkte in der Trixon-Geschichte |
More highlights in the |
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Frankfurter Musikmesse 1965
Music fair Frankfurt / Germany 1965
Musikmesse 1967 - Music fair 1967 Karl-Heinz Weimer and Remo Belli (right) |
Der Trixon-Stand
auf der Musikmesse 1997.
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The stand of Trixon at the
Frankfurter music fair 1997. The three photos are from Gerd
Stegner (www.stdrums.de).
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Martin Schneider (right) |
Ivor Arbiter |
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Karl
Heinz Weimer und Bop Zildjian verband nicht nur eine persönliche
Freundschaft, sondern auch eine enge Geschäftsbeziehung. Trixon war
Importeur von Avedis ZILDJIAN- |
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Karl Heinz Weimer and Bop Zildjian joined a personal friendship and a close business relation. Trixon imported the Avedis ZILDJIAN Cymbals from the USA and put, you see it on my Cymbal left, also the TRIXON logo on it. |
In 1989 in the german drummer magazin STICKS was a report about Trixon!
I have the authority to show you this report in our website. Many thanks to S
T I C K S.
Klick here to
read the german text in separate frames!
Many thanks to Martin who translated the text into english! ENGLISH >>>